Wonderbox boekt grootste succes ooit dankzij doorgedreven kwaliteitsstrategie!

  • Wonderbox behaalt beste score ooit met een marktaandeel van 43,5%1 
  • 93,4%2 Wonderbox-klanten is tevreden over hun geschenkdoos
  • 92,5%3 Wonderbox-partners is tevreden over hun samenwerking 

Het onafhankelijke marktonderzoeksbureau GFK1 publiceerde onlangs de laatste cijfers over de markt van de geschenkdozen. Een markt die in België iets meer dan 40 miljoen euro per jaar vertegenwoordigt. Voor het negende jaar op rij gaan de resultaten van de groep Wonderbox in stijgende lijn. Wonderbox behaalde in 2018 met een marktaandeel van 43,5% zelfs zijn beste resultaat ooit. 

Olivier de Thysebaert, Managing Director van Wonderbox Group in België, is bijzonder blij met dit resultaat: "We zijn erin geslaagd om opnieuw een mooie groei te realiseren. Deze uitstekende resultaten zijn het gevolg van de voortdurende inspanningen van het bedrijf om de kwaliteit van onze producten en diensten te verbeteren." 

Sinds het prille begin zet Wonderbox middelen in om een optimale kwaliteitsbeleving te garanderen: een kwaliteitshandvest voor partners, een maandelijkse klachtenbarometer en anonieme ‘droomtesters’ die partners onverwacht bezoeken. In 2018 werd een ambassadeursprogramma opgestart dat de banden met de beste partners nog verder aanhaalt. Daarnaast lanceerde Wonderbox een ‘niet tevreden, geld terug’-actie die het geloof van het bedrijf in de kwaliteit van zijn producten onderstreept.    

Deze strategie legt het bedrijf geen windeieren. In 2018 was 93,4% van de klanten tevreden. Het bewijs dat klanten de bekende Wonderbox-diensten waarderen: de gratis omruiling en verlenging van de geschenkbon, de langste geldigheidsduur op de markt namelijk 3 jaar en 3 maanden, de schadevergoeding bij niet-conforme ervaringen, de garantie bij verlies of diefstal en de jarenlange samenwerking met erkende merken en labels zoals restaurant La Source**, wellnesscentrum Waer Waters of het hotel "Les Comtes de Méan*****".

Ook 92,5% van de partners blijkt tevreden over de samenwerking met Wonderbox. Het resultaat toont aan dat het merk in staat is om een win-win-partnerschap te creëren en een duurzame relatie met partners (spa's, restaurants, hotels, bed and breakfasts ...) op te bouwen.

Olivier de Thysebaert besluit: “In 2019 streeft Wonderbox naar een nog grotere klanten- en partnertevredenheid en blijft het investeren in een nog betere dienstverlening zodat onze klanten dankzij hun geschenkdoos een onvergetelijke ervaring kunnen beleven.” 

 

1. *GFK POS Tracking – December 2018

2. Intern tevredenheidsonderzoek bij begunstigden uitgevoerd in december 2018, 865 respondenten 

3. Tevredenheidsonderzoek bij partners uitgevoerd in 2018, 203 respondenten 

Over Groupe Wonderbox

In 2019, amper 10 jaar na de lancering in België, behaalt Wonderbox de 2de plaats op de markt van de geschenkdozen in België en is het marktleider in Wallonië. Eind 2015 heeft het bedrijf Vivabox overgenomen. De strenge selectie van partners, de uitgebreide keuze aan activiteiten en de lange geldigheidsduur van de bonnen vormen de basis voor het succes. De geschenkdozen van Wonderbox zijn verkrijgbaar bij Standaard Boekhandel, Dreamland, Fnac, Fun, Carrefour, Mediamarkt, Makro en Suprabazar. 

Wonderbox Groep is ook aanwezig in Frankrijk, Spanje, Italië, Zwitserland, Portugal en Nederland, goed voor een omzetcijfer van 225 miljoen euro op internationaal niveau in 2018.

Ontdek het volledige aanbod van Wonderbox en Vivabox op www.wonderbox.be en www.vivabox.be