Wonderbox bevestigt opnieuw Belgisch succesverhaal

Vrijdag 17 maart 2017 — -  De groep Wonderbox behaalt een marktaandeel van 40% in België

- De groep Wonderbox is n°1 in Wallonië met een marktaandeel van meer dan 50%

- Overname van Vivabox en geslaagde herlancering van het merk

Voor het vierde jaar op rij heeft het onafhankelijke studiebureau GFK de markt van de geschenkdozen onderzocht. De resultaten tonen aan dat in december 2016 de groep Wonderbox een marktaandeel van 40,8% heeft bereikt.

 

Wonderbox zet haar groei verder

Acht jaar na haar introductie op de Belgische markt, is Wonderbox een belangrijke speler op de markt van geschenkdozen geworden. In 2016 slaagde het jonge bedrijf erin haar omzetcijfer met 25% te doen stijgen. Volgens Olivier de Thysebaert, directeur generaal, is het succes te wijten aan een belangrijk element: « Binnen de groep Wonderbox, is kwaliteit een bepalende factor. De kwaliteit van onze partners, de kwaliteit van de voorgestelde activiteiten, maar ook de kwaliteit van onze klantendienst».

 

Geslaagde nieuwe start voor Vivabox

Een jaar na de overname door de groep Wonderbox, kent Vivabox opnieuw een mooie groei. De succesformule van “2 cadeaus in 1” werd behouden. Tegelijkertijd heeft het merk zijn look veranderd en zijn gamma volledig vernieuwd. Olivier de Thysebaert is zeer optimistisch over de evolutie van Vivabox. « Het unieke aanbod van Vivabox, de “2 cadeaus in 1”, is nog steeds een groot succes. De verkoopcijfers tonen aan dat onze klanten het nieuwe formaat, het groter aantal activiteiten en vooral de samenwerkingen met kwaliteitsvolle partners zoals Martin’s Hotels, Fletcher Hotels, Hampshire Hotels … appreciëren».

 

De groep Wonderbox in cijfers (België)

  • Omzetcijfer  2016: 21 M€
  • Omzetcijfer  2015: 16 M€
  • 10 000 partners en 35 000 bij Wonderbox Group
  • 321 000 verkochte geschenkdozen in 2016

 

Aanvullende informatie

Bekijk het volledige gamma van Wonderbox op www.wonderbox.be en van Vivabox op www.vivabox.be.

 

 

Wonderbox
Vivabox