GROEP WONDERBOX BEVESTIGT GROEI OP DE MARKT VAN DE GESCHENKDOZEN IN BELGIË

Vrijdag 23 februari 2018

  • Groep Wonderbox behaalt een marktaandeel van 42,9 %
  • Groep Wonderbox is leider in Wallonië met een marktaandeel van 56,1 %
  • Op de markt van de geschenkdozen zijn – Wonderbox en Vivabox – de enige merken met groeikracht in 2017

Voor het vijfde opeenvolgende jaar maakt het onafhankelijke marktonderzoeksbureau GFK* de meest recente cijfers bekend over de markt van de geschenkdozen. De resultaten tonen aan dat de groep Wonderbox in december 2017 zijn groei verder heeft gezet en een marktaandeel van 42,9 % behaalde. De groep bevestigde ook haar positie als marktleider in Wallonië met een marktaandeel van 56,1 %.

Olivier de Thysebaert, algemeen directeur Wonderbox België, is bijzonder enthousiast: « Wonderbox en Vivabox zijn de enige merken met groeikracht in 2017. Wonderbox kent een groei van +5,7 % in de jaarlijkse verkoopscijfers, terwijl we een stijging van +13,6 % noteren voor Vivabox. »

Olivier de Thysebaert ziet verschillende factoren als basis voor deze uitmuntende resultaten. Bij groep Wonderbox draait alles om kwaliteit: de kwaliteit van de (10.000) partners, de kwaliteit van de (35.000) aangeboden activiteiten en de kwaliteit van de dienstverlening naar de klanten. Zo maakt de groep sinds 2017 ook gratis en onbeperkt omruilen van alle geschenkdozen mogelijk en is de geldigheidsduur van de bonnen verlengd tot 3 jaar en 3 maanden, meteen de langste geldigheidsduur op de markt.

In België stond Groep Wonderbox in 2017 garant voor een omzetcijfer van € 20M en 300.000 verkochte geschenkdozen.

 

*GFK POS Tracking

 

Meer informatie

Ontdek het volledige aanbod van Wonderbox en Vivabox op www.wonderbox.be en www.vivabox.be.

 

Olivier de Thysebaert